[cat] Per la importància del camí que anem fent,per aturar-nos durant el trajecte a observar,endavant, endarrere i als costats,per caminar,de tant en tant,a un ritme diferent del que estem acostuma/des a fer-ho,per no repetir la costum si no ens va bé,per il·lusionar-nos cada dia. Actualment fent camí als Països Baixos.

dimarts, 21 de gener del 2014

NO PASSA RES



Aquests dies estic visquent el que és arribar a un país nou (amb tota la distància que em separa de l’experiència que pugui tenir una persona que hagi nascut a l’altra punta del món). 

Entrar a una botiga, que m’ofereixin ajuda i no saber què dir quan em quedo bloquejada i fer tot el possible per seguir tenint paciència amb mi i no perseguir-me per no ser espontània parlant en anglès,
que vinguin a casa a vendre religió a les 10h del matí i quedar-me sense dir moltes coses que volia dir, només perquè no les sé expresar en anglès,
anar pel carrer, que m’aturi una persona perquè em vol vendre no sé quin producte i en comptes de dir que no parlo holandès, dir en anglès que “no parlo anglès”,
anar-me a inscriure a un curs d’holandès, estar al despatx on finalitzem la inscripció, tenir 3 persones parlant animadament entre elles i no entendre res,
anar-me a empadronar i rebre el document a casa en una llengua de la que només coneixo 4 paraules contades…

I també gaudir de nous llocs, olors i gustos,
de descobrir racons i carrers,
d’imaginar noves agendes culturals,
d’anar a comprar a freds mercats de dissabte,
d’anar, tornar i pujar i baixar amb (i de) la bicicleta,
de compartir taula amb persones de diferents parts del món i obrir de mires la meva percepció,
de parlar anglès en converses curtes o llargues,  veient que NO PASSA RES per cagar-la una i una altra vegada…

Tot això, i tantes coses més, i tantes que vindran formen part del moment que estic vivint ara.

I això m’apropa (i sento que m’humanitza) més, a totes les persones amb les que he treballat des de fa anys que algun dia van marxar del lloc on van néixer. 

Viu aquí, és a dir, relaciona't més amb lo present que amb lo absent" Precepte de la Gestalt