[cat] Per la importància del camí que anem fent,per aturar-nos durant el trajecte a observar,endavant, endarrere i als costats,per caminar,de tant en tant,a un ritme diferent del que estem acostuma/des a fer-ho,per no repetir la costum si no ens va bé,per il·lusionar-nos cada dia. Actualment fent camí als Països Baixos.

dijous, 7 de març del 2013

Fa al voltant de vint-i-cinc anys



En dies com aquets, dos, que acaben de passar, ara fa al voltant de vint-i-cinc anys, érem al mas.  Vespre.  Es feia fosc.  Sentia: "Va! Anem a plegar caragols".
Xubasquero, botes de plàstic de les d’aigua, un cistell de mimbre, que també servia per anar a plegar rovellons (però ara amb tapa) i el fanalet.
Caminàvem al mas del costat.  L’herba mullada i com si fos ara, recordo aquella olor, de pluja, de terra humida.  De tant en tant, i ara això no sonarà gaire bé, notava com amb la meva bota havia pelsigat un caragol.  I amb això em vé al cap com m’agradava jugar amb aquelles marietes negres i carabasses (escribint aquest post he descobert que es diuen coralets).  Les seves potetes negres em feien pessigolles a la mà i m'agradava molt el color i les formes de la seva esquena.  Era un disseny preciós i perfecte.  I també recordo quan agafava un caragol, d’aquells grossos de terra, i el posava al damunt de qualsevol superfície.  M’agradava veure com avançava i m’agradava posar-li els dits a les banyes i veure com les amagava, i com després les tornava a treure, i així contínuament.  Allò eren jocs, i viure el present, amb les sensacions i emocions, amb molta consciència i autenticitat.  I avui, a vegades, continuo tenint aquesta sensació tant viva com fa al voltant de vint-i-cinc anys.
Viu aquí, és a dir, relaciona't més amb lo present que amb lo absent" Precepte de la Gestalt