[cat] Per la importància del camí que anem fent,per aturar-nos durant el trajecte a observar,endavant, endarrere i als costats,per caminar,de tant en tant,a un ritme diferent del que estem acostuma/des a fer-ho,per no repetir la costum si no ens va bé,per il·lusionar-nos cada dia. Actualment fent camí als Països Baixos.

dimarts, 2 de desembre del 2014

Conversa de veïns - Conversación de vecinos


[ESP] Llego a casa, aparco la bici y saco las cosas que llevo en las alforjas.  Hace frío, unos tres grados.  Miro en en buzón des de fuera de la puerta principal y hay una cajita, imagino que con el libro que esperab.a  Abro la puerta y veo al vecino, un señor mayor al que aún no he saludado más allá de hola y adiós.  Dejo las bolsas en el suelo y me presento.  Alargamos las manos para saludarnos y me dice: "ah si, del piso..."; se piensa el número...y yo me avanzo y lo digo.  Nos presentamos, nos hacemos las típicas preguntas y comentarios de nuevos vecinos y me pregunta si me gusta vivir en este vecindado y si me gusta la ciudad.  Cruzamos cuatro palabras más.  En holandés.  Aún no puedo profundizar en las conversaciónes pero me gusta ver dónde estoy ahora, después de 11 meses y todo lo que voy conociendo.  Hoy, cuando he hablado con otras personas, sólo lo he hecho en holandés, y muy pocas palabras en inglés.  A veces me juzgo o siento que no estoy siendo todo lo que realmente soy, al no poder hablar en mi lengua.  Ahora también decido tratarme con cariño y valorar lo que sí que puedo expresar con lo que voy aprendiendo día a día.  



[CAT] Arribo a casa, aparco la bici i trec les coses que porto a les alforges.  Fa fred, uns tres graus.  Miro la bústia des de fora de la porta principal i hi ha una capseta, imagino que amb el llibre que esperava.  Obro la porta i veig el veí, un senyor gran al que encara no he saludat més enllà d'hola i adéu.  Deixo les bosses a terra i em presento.  Allarguem les mans per saludar-nos i em diu:"ah si, del pis..."; es pensa el número...i jo m'avanço i el dic.  Ens presentem, ens fem les típiques preguntes y comentaris de nous veïns i em pregunta si m'agrada viure a aquest veïnat i si m'agrada la ciutat.  Creuem quatre paraules més.  En holandès.  Encara no puc aprofundir en les converses però m'agrada veure on estic ara, després d'11 mesos i tot el que vaig coneixent.  Avui, quan he parlat amb altres persones, només ho he fet en holandès, i molt poques paraules en anglès.  A vegades em jutjo o sento que no estic sent tot el que realmente sóc, al no poder parlar amb la meva llengua.  Ara també decideixo tractarme amb cariño y valorar el que si que puc expresar amb el que vaig aprenent dia a dia.  



Viu aquí, és a dir, relaciona't més amb lo present que amb lo absent" Precepte de la Gestalt