ESCRITURA
ESP./CAT.La escritura, de alguna forma, ha sido la protagonista de dos de las sesiones de esta semana. I ayer por la noche la convertí en este collage.
En la primera, él, que lleva un tiempo trabajando en sus relaciones con el padre, el hermano y un par de amigos, explicaba que le ha propuesto a su padre escribirse cartas. El amor mútuo que sienten esgrande, y de vez en cuando hablan de esto.
Hace un tiempo, por un comentario con mala leche del padre, él decidió no hablarle durante un tiempo. Y si siempre se había seguido relacionando con él justificándolo y poniendo en una cajita el daño que le hacían ciertas maneras de hacer de él sin decirle o diciéndole de forma quizá explosiva, esta vez ha decidido no hacerlo.
Este tocar fondo y priorizarse le ha ayudado de alguna forma a cuidar la relación. En los últimos tiempos el padre ha buscado contactar con él para decirle que le echa en faltar. Y en una conversación que pudieron tener (aún y la distancia, porque viven en países diferentes) el hijo le propuso a su padre escribirse cartas. No llegaron a concretar quién empezaba, pero al cabo de unos días (pocos antes de la sesión) él recibió la primera carta del padre, aún y saber que escribir "no es lo suyo).
Las cartas y lo que van tejiendo, continuará!
En la segunda, él acaba de ser padre y acaba de perder a su madre..todo junto, la vida y la muerte. Como a veces pasa.
Ha vivido el último año con demasiadas emociones juntas. La de conocer el diagnóstico de la enfermedad de la madre, la de dar forma al deseo de ser padre junto con su pareja, la del embarazo. Y todo en la distancia física, menos las veces que ha viajado a la ciudad dónde vive su familia para estar todo lo presente que podía durante la enfermedad.
La distancia emocional en la familia se ha hecho más corta. Los procesos así, a veces llevan a acercarnos y estrechar los vínculos.
A la madre le gustaba mucho escribir. Ha escrito un diario durante muchos años de su vida. Él dice que a él no le ha gustado nunca.
(AQUÍ ME QUEDÉ EN EL POST DE INSTAGRAM)
Hoy en la sesión se ha dado cuenta que ponerse práctico casi desde el día en que su madre falleció (aparte de tenerlo que hacer porque socialmente a veces se espera) está siendo un mecanismo para evitar sentirse triste. Porque claro: sentirse triste lo hace sentirse débil (y esto es una cosa a evitar -cada vez menos- por los hombres) entre otras cosas.
Y decía: Quiero escribir. Quiero escribir para poder sentir cómo me siento. Para parar. Para dar espacio a la tristeza, al duelo. Porque no quiero que un día, la tristeza me coja desprevenido o aparezca toda a la vez cuando yo no me lo espere.
Me maravillo. Siento agradecimiento de poder acompañar a las personas en estos procesos.
NOTA: Hace unos días le hice la propuesta de escribir conversaciones con su madre, cosas que han compartido, cosas que ella ha hecho por su nieto, cosas que le ha comprado, como fue cuando se pudieron conocer, etc. cómo regalo a su hijo, a su madre y a él mismo.
---
L'escriptura, d'alguna forma, ha sigut la protagonista de dues de les sessions d'aquesta setmana. I ahir al vespre la vaig convertir en aquest collage.
En la primera, ell, que porta un temps treballant en les seves relacions amb el pare, el germà i un parell d'amics, explicava que li ha proposat al pare d'escriure's cartes. L'amor mutu que senten és gran, i de tant en tant se'n parlen.
Fa un temps, per un comentari amb mala llet del pare, ell va decidir no parlar-li durant un temps. I si sempre s'havia seguit relacionant amb ell justificant-lo i posant en una caixeta el mal que li feien certes maneres de fer d'ell, sense dir-li o dient-li de forma potser explosiva, aquesta vegada va decidir no fer-ho.
Aquest tocar fons i prioritzar-se l'ha ajudat d'alguna forma a cuidar la relació.
Darrerament el pare ha buscat contactar amb ell per dir-li que el troba faltar. I en una conversa que van poder tenir (tot en la distància, perque viuen a països diferents) el fill li va proposar el pare d'escriure's cartes. No van arribar a concretar qui començava, però al cap d'uns dies (pocs dies abans de la sessió) ell va rebre la primera carta del pare, tot i saber que escriure "no és lo seu".
Les cartes i el que van teixint, continuarà!
En la segona, ell acaba de ser pare i acaba de perdre la seva mare.. tot junt, la vida i la mort. Com a vegades passa.
Ha viscut el darrer any amb massa emocions juntes. La de conéixer el diagnòstic de la malaltia de la mare, la de donar forma al desig de ser pare junt amb la seva parella, la de l'embaràs. I tot en la distància física, menys les vegades que ha viatjat a la ciutat on viu la família per estar tot lo present que podia durant la malaltia.
La distància emocional a la família s'ha fet més curta. Els processos així, a vegades porten apropar-nos i estrényer els vincles.
A la mare li agradava molt escriure. Ha escrit un diari durant molts anys de la seva vida. Ell diu que a ell no li ha agradat mai.
Avui a la sessió se n'ha adonat que posar-se pràctic quasi des del dia que la mare va morir (apart d'haver-ho de fer perque socialment a vegades s'espera) està sent un mecanisme per evitar sentir-se trist. Perque clar: sentir-se trist el fa sentir-se dèbil (i això és quelcom a evitar -cada vegada menys- pels homes). I deia: Vull escriure. Vull escriure per poder sentir com em sento. Per parar. Per donar espai a la tristesa, al dol. Perque no vull que un dia, la tristesa m'agafi desprevingut o aparegui tota de com quan jo no m'ho esperi.
Em maravello. Sento agraïment de poder acompañar a les persones en aquests processos.
NOTA: Fa uns dies li vaig fer la proposta d'escriure converses amb la seva mare, coses que han compartit, coses que ella ha fet pel seu net, coses que li ha comprat, com va ser quan es van poder conéixer, etc. com a regal al seu fill, a la seva mare i a ell mateix.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada