[esp] Hacer pan en casa, sin amasar y buenísimo, es fácil. Al final hay los dos enlaces que a nosotros nos han servido para aprender. En la receta en español, hay un vídeo muy útil para ver la textura en la que tiene que quedar la masa antes de dejarla fermentar, y la manera de amasar.
En la segunda receta, no especifica el agua que hay que poner, pero no os asustéis. La masa tiene que quedar bastante húmeda. I si queda demasiado, una vez pasadas las horas de fermentación y cuando le deis forma, podéis añadir un poco más de harina.
A nivel de medidas, hemos puesto aproximadamente:
- 1,2 kg de farina (mitad de trigo integral, mitad de trigo blanca). La harina es importante que sea de calidad.
- 35 gr. de levadura fresca + 10 gr. de levadura seca (aprox.)
- 3 cucharaditas de sal
- Agua tíbia filtrada (hasta que la massa coja la consistencia deseada. (Que no se pueda llegar a hacer una bola)
Se mete la harina con la sal dentro de un bol (se pueden repartir los ingredientes en dos boles). Aparte, se mezcla la levadura con un poco de agua tíbia. Cuando esté bien deshecha, añadir a la harina. Poco a poco echar el agua y mezclar con una espátula o cuchara. Removiendo hasta que la harina haya absorbido el agua.
Cuando la masa esté húmeda pero aún no se le pueda dar forma, ya se puede dejar. Tapar con un trapo y dejar en un sitio caliente (cerca del fuego o del radiador).
Dejar fermentar durante 14 horas aproximadamente (pueden ser dos más o menos).
Enharimos la mesa y ponemos la masa encima. La amasamos durante unos minutos, estirándola con una mano y haciendo un pliegue sobre ella misma, y así respectivamente.
Se pueden añadir semillas si se quiere. Cuando la masa conserve la humedad, pero ya se pueda dar forma, darle la que se quiera (pan grande, barra ancha, panecillos pequeños, etc.), hacer algún corte para decorarlos y ponerlo sobre la bandeja del horno con un papel para hornear.
Hornear durante 10 minutos a temperatura alta (no os puedo decir los grados porque tenemos un horno muy antiguo que no los marca). Después de diez minutos, bajar el horno y hornear 15 minutos más.
Después ya se puede comprobar si está cocido. Si lo está, dejarlo enfriar y ya se puede cortar. Nosotros lo cortamos a rebanadas y lo congelamos para irlo sacando y tostarlo directamente en la tostadora cuando lo necesitamos.
Es un pan fácil y rápido de hacer; saludable y ¡buenísimo!
¡Que lo disfrutéis!
[cat] Fer pa a casa, sense amassar i boníssim, és fàcil. Més avall hi ha dos enllaços que a nosotros nos han servido para aprendre. A la recepta en castellà, hi ha un vídeo molt útil per veure la textura en la que ha de quedar la massa abans de posar-la a fermentar, i la manera d'amassar.
A la segona recepta, no especifica l'aigua que s'hi ha de posar, però no us espanteu. La massa ha de quedar bastant humida. I si hi queda massa, una vegada passades les hores de fermentació i quan li doneu forma, podeu afegir una mica més de farina.
A nivell de mides, hem posat aproximadament:
- 1,2 kg. de farina (meitat de blat integral, meitat de blat blanca). La farina és important que sigui de qualitat.
- 35 gr. de llevat fresc + 10 gr. de llevat sec (aprox.)
- 3 culleradetes de sal
- Aigua tèbia filtrada (Que no es pugui arribar a fer una bola)
Es posa la farina amb la sal dins d'un bol (es poden repartir els ingredients en dos bols). Apart, es barreja el llevat amb una mica d'aigua tèbia. Quan estigui ben desfet, afegir a la farina. Poc a poc tirar aigua i remenar amb una espàtula o cullera. Remenar fins que la farina hagi absorvit l'aigua. Quan la massa estigui humida però encara no se li pugui donar forma, ja es pot deixar. Tapar amb un drap i deixar a un lloc calent (aprop del foc o del radiador).
Deixar fermentar durant 14 hores aproximadament (poden ser dues més o dues menys).
Enfarinem la taula i hi posemla massa a sobre. L'amassem durant uns minuts, estirant-la amb la mà i fent un plec sobre ella mateixa, i així respectivament. S'hi poden afegir llavors si es vol. Quan la massa conservi la humitat, però ja s'hi pugui donar forma, donar-li la forma que es vulgui (pa gros, barra ampla, panets petits, etc.), fer-los-hi algún tall per decorarlos i posar-ho sobre la safata amb un paper de forn.
Enfornar durant 10 minuts a temperatura alta (no us puc dir els graus perquè tenim un forn molt vell que no els marca). Després de deu minuts, baixar el forn i enfornar 15 minuts més.
Després ja es pot comprovar si està cuit. Si ho està, deixar-lo refredar i ja es pot tallar. Nosaltres el tallem tot a llesques i el congelem per anar-ho treient i torrant a la torradora quan el necessitem.
És un pa fàcil i ràpid de fer; saludable i boníssim!
Que el disfruteu!
Receptes que m'han servit [Recetas que nos han servido]:
No knead breadRecepta para pan sin amasar
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada